Drejning

Den här helgen har jag bland annat ägnat mig åt lite drejning, (ni vet  då man drejar krukor och liknande). Det var väldigt roligt så det är definitivt något som jag vill göra om någon mer gång. Samtidigt är det något som jag vill råda er där ute till att prova på, i mitt fall var det mamma som inspirerade och tipsade mig. Här nedan följer ett litet bildspel där bland annat reslutatet av mitt fat som jag drejade finns med;

  
Koncentration är viktigt, annars blir det lätt många misstag.

Mamma som drejar, möjligtvis början till en kruka?


Här förbereder jag och knådar leran för att få bort eventuella lufthål.


Fatet på bilden är resultatet av min drejning. Bränning återstår dock,
sedan ska även en vit glasyr läggas på ytan.



Kommentarer
Postat av: Miriam

Snyggt Manduuuu, PLUS att du har en väldigt fin t-shirt på dig måste jag säga ;D

Postat av: Tony B

Snyggt, Amanda!!!

2009-05-25 @ 10:38:03
URL: http://gladatony1.wordpress.com/
Postat av: Nathalie

Gud vad snygg!! Så duktig du är =)

2009-06-11 @ 23:12:45
URL: http://natni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback